We lagen keurig op schema , en hadden voor vandaag 27 mijl zee onder het vlak door gepland.
Om 8 uur gingen we los van de mooringen .
Deze haven wilden we snel vergeten.
We moesten het schiereiland Promontario del Argentario rondvaren, om verder langs de kust te kunnen varen.
Bij het verlaten van de haven voeren we in de luwte van het eiland. Bij de ronding van de westkant van het schiereiland,besefden we ,dat de wind uit het noorden de golven meer opgestuwd hadden dan gedacht. Het schip verdween compleet tussen twee golven, de diepte in. Werd weer op een top van een golf gezet, en we verdwenen weer opnieuw de diepte in. Dit was niet leuk.
Ik heb dit ooit meer meegemaakt ,bij de ijspegelrace, voor de kust van Scheveningen .
Toen was er een 6 Bf.
Nu was omkeren voor lijfsbehoud de enige oplossing.
Het goede moment kiezen,gas er bij , en roer om, deed het schip snel omkeren, zodat we met de wind in de rug terug konden naar de haven.
We wilden niet meer naar de vorige haven, maar kozen voor Porto Ercole. Gisteren werden we er niet toegelaten, maar nu waren we nog vroeg. Op de kop van de steiger stonden 2,3,4 en later 5 mannen toe te kijken toen wij aan kwamen varen. Als we 1 nacht zouden blijven, konden we een kopse steiger aan een mooring krijgen. En zo lagen we om half tien weer vast, en hadden verder een rustige zondag.
Een wandeling rond een fort, en een biertje op het terras deed de dag weer snel voorbij gaan.
Er was die ochtend al een restaurant gereserveerd voor de avond. Achteraf niet nodig geweest , want de tent kwam niet vol.
Het was zo een 3 sterren restaurant , waar je als nagerecht een klein ijsje krijg, en als koffie een half bakkie. De ijstent op de hoek gaf die middag drie keer zoveel ijs voor een derde van de prijs.
Gezelligheid heeft ook wat.
We hebben heerlijk gegeten.
Miranda kreeg zelfs een ander hoofdgerecht, omdat ze een verkeerde keus gemaakt had.
Dat heet nog eens service.
Terug aan boord hebben we nog een poosje buiten gezeten.
Je merkt dat de herfst hier ook zijn intrede doet.
De avonden worden fris, en alles wordt vochtig.
De lijnen van de mooringen ,stonden behoorlijk onder spanning, en in combinatie met de wind piepten en kraakte alles door het schip heen.
Het sliep niet prettig .Alle geluiden dreunen door het schip. Oordopjes zouden welkom zijn.